Blog Widget by LinkWithin

>>AttenSioN to aLL viSitOr, plez cLiK tHis LinK<<

Helah kahwin lain yang kantoi

1:05 AM Posted In Edit This 5 Comments »


setelah sekian lama tidak update blog.. teringin jgak nak post kan sesuatu.. tut2 dapat email yang agak kelakar la...so..tumpukan perhatian membaca nyer..haha..

Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.Antara alasan yang diberikannya:

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah

Isteri : Kenapa pula?

Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga"isteri (is three). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"

Suami : Berkenaan apa tu?

Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"

Suami : Contohnya?

Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?

Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural

Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang

Suami : Macam mana pula boleh sama?

Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS

tambah "s" je, kan?

Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...

5 comments:

snif_kd said...

hehe klakar=D

yg pasal isONE isTWO isTHREE tu tau lah..yg lain2 tu festime denga.

sI tEDI said...

he he he he..

fathiahRAIHANA said...

rock gler wife dy nie
ana pon na kate cm2 la nt:))

alaqim said...

hehe..

skang ni ppuan zaman millenium, pndai je mnjwab..

~ana SoLehah~ said...

^_~ salam..

lama x dtg cni..

cite yg klaka..

suami nk kelentong..
last2 kena balik..

pengajarannya jgn suke kelentong..

huhu~

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin