Blog Widget by LinkWithin

>>AttenSioN to aLL viSitOr, plez cLiK tHis LinK<<

Sebab handphone tidak boleh bawa ke sekolah

4:13 PM Posted In Edit This 5 Comments »

Image Hosting

sekarang ni bnyak sangat masalah sosial yg berlaku di sekolah2...
antara sebabnye kebawakan nset ke sekolah
diorang ni klu guna untuk kebaikan xpe..
tapi yang menjadi masalah problem nyer.........
macam2 bnda xelok diorang buat...
rakam member sndiri buat SHOW la.....
tapi kadg2 ada jgak faedah nyer..
sperti ada kes sebelum ini yang mana ada tersebar video PeLaJaR TENDANG GuRu
telah dirakam dan pelajar berkenaan telah dibuang sekolah
kecian~~~

tapi asernye yang tension cikgu sekolah lah..
asal nak pukul stdent je, ada je yang rakam...
cikgu nak pukul coz nak bagi pengajaran
tapi disalah tafsir sebagai penderaan...
then, report polis..
patut la skang ni mcm2 kes berlaku....
cikgu pun takut ngn stdent..
bukan pe, takut masuk lokap
Berbeza nyer pelajar zman dlu dngan pelajar zman skang

PeNCiNTA

12:22 AM Posted In Edit This 43 Comments »

(iklan~~~~~~~~~>>>>>

Trilogi Bagaikan Puteri, antara novel karangan Ramlee Awang Murshid yang paling diminati. kisahnya dapat menyanyatkan hati para pembaca.... ia mengisahkan kejadian yang lebih kurang sama dengan apa yang berlaku pada masa dahulu kala berulang kembali di zaman Hang Tuah dan juga pada masa kini iaitu "ashabul kahfi". walaupun ianya hanya sebuah cerita,tetapi banyak iktibar dan pengajaran yang dapat dipetik dari novel trilogi cinta ini.
iklan TAMAT....

Ingatan dan doa buat kawan2 yang sedang asyik memadu kasih......Ingatan buat diri ini yang terkadang selalu tergelincir.

"Saya suka sangat tengok jari-jemari teman wanita saya, cantik betul. Sungguh! Sampai saya takut nak pegang. Bukan takut jari-jemarinya patah, tapi takut nanti jari-jemari kami tak boleh saling bantu-membantu di satu hari yang amat dahsyat di hadapan Yang Maha Esa.

Saya suka sangat tengok rambutnya. Cantik betullah, sungguh! Sebab itu saya mahu belikan dia tudung. Bukan sebab cemburu orang lain tengok, bukan! Tapi sebab saya mahu rambutnya sentiasa ditutup macam dalam iklan dot dot dot itu sampai bila-bila! Takut nanti dibakar dek api neraka, di suatu hari yang amat dahsyat di hadapan Yang Maha Pencipta!.

Saya suka sangat tengok body teman wanita saya, solid betul. Sungguh! Sebab itu saya berhajat belikan dia telekung supaya masa dating dengan Kekasih dia Yang Utama, dia jaaaaaauh lebih cantik dan berseri menghadap-Nya. Saya pun tumpang dapat pahala! Syoknya!

Saya sedih sangat bila tengok teman wanita saya tidak tidur, tidak makan sebab rindukan saya. Saya pun macam tu juga. Si dia tanya, Apa ubatnya, bang? Saya mahu bagi dia al-Quran sebagai penenang jiwa! Semoga dia cintakan-Nya lebih daripada saya.

Saya sedih tengok dia selalu pesan macam-macam. Makan, minum, jaga diri, pandu kereta,motor elok-elok! Nanti awak saya juga yang susah hati, bla lah bla bla. Tapi bila tengok wayang sama-sama, terlepas Asar dan Maghrib bagitu saja, dia tidak kata satu apa pun. Aduuuuh! berdosanya saya!.

Saya memang sayang sangat pada dia. Saya mahu jumpa dia, bersama dia, cinta secinta-cintanya. Cinta yang abadi di dunia dan berkasih sayang di akhirat, berdating di syurga kerana di situlah tempat yang kekal selama-lamanya.


Tetapi kita merancang Tuhan yang menentukan... memang sudah ditakdirkan tiadanya jodoh diantara dua pencinta ini. Jika takdir ini adalah baik buat dua pencinta ini maka, dengan rela hati dan redha menerimanya... Walaupun begitu, kesunyian, kesepian dan kenangan tetap akan dirasai dan diingati ntah sampai bila?????...... semoga kita tak terlupa PENCINTA kita yang benar2 sejati. (diharapkan si dia bahagia di samping teman hidup yang terCINTA)

Doakan kami saling insaf-menginsafi. "Ya Allah, ampunkanlah kami semoga kami dapat kekal selama-lamanya di syurga...."
Amin....
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin