Blog Widget by LinkWithin

>>AttenSioN to aLL viSitOr, plez cLiK tHis LinK<<

JANGAN AMBIL & PANADOL ACTIFAST / SOLUBLE LAGI

7:56 AM Posted In Edit This 3 Comments »

UNTUK PENGETAHUAN,

ikuti sebuah kenyataan benar dari seorang yang mengalaminya…

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. . Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.

Alternative Treatment ( Tips )

Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabkan ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak .

Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman.

Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda.

Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan.. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?

Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam mulut anda.

Barang Makanan Yang WAJID Dielakkan

8:29 PM Posted In , Edit This 0 Comments »

BABI SUDAH JELAS HARAMNYA PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS,UNIVERSITI MALAYA KL, PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA & JABATAN KASTAM MALAYSIA. KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP.

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK BABI

> 1. Minyak Masak LAM SOON ( Cap Helang & Buruh )

> 2. Ubat Pearl Cream Arche ( Thailand )

> 3. Ajinomoto ( Thailand )

> 4. Ais Krim Harga RM1.00 ke atas

> 5. Semua tauhu buatan Orang Cina

> 6. Sabun LUX & Lotion Badan Buatan Malaysia , USA , & Thailand

> 7. Sabun FAB berbuku

> 8. Lobak Jeruk

> 9. Mee & Kueteow basah ( buatan Cina)

> 10. Krim Muka Hazeline Snow

SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI ( KULIT BABI, URI & BINATANG YANG TIDAK HALAL)

> 1. Semua Jenis Serbuk Mee Segera Terutama Maggi

> 2. Pucuk , Kulit Popia, Fish Cake & Bebola Ika n buatan Orang Cina

> 3.. Daging Burger Import

> 4.. Sardin, Kari Ayam dlm tin & Yong Taufu buatan Orang Cina

> 5. Kasut Bola Jenis ' Gold Cup'

> 6. Berus Gigi Jenis ' Reach'

> 7. Mee Kering ( sanggol ) 15.Mee Rebus Tulang&Kiub Perasa Ayam

> 8. Semua sabun mandi yang diimport

> 9. Ajinomoto kecuali keluaran Kilang Lot 5710 Jalan Kuchai Lama KL

> 10. Semua jenis shampoo kecuali keluaran Orang Islam

> 11. Have Pearl Cream

> 12. Ramuan Kentucky Fried Chicken & Mc Donald

> 13. Ubat Kurap buatan Org Cina

> 14.. Beehon Segera Siam

> 16. Sabun Mandi Yang Berminyak

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI GELATIN ( LEMAK BABI DAN BINATANG TIDAK HALAL )

> 1. Bosset Wine Gum

> 2. Dairy Milk Coklat

> 3. Coklat Cadbury/ Chewing Gum

> 4. Sugus Strawberry

> 5. Passer Doily Mixture

> 6. Trebo Mint Chewing Gum/ Peppermint

> 7. Scothes Vikmin

> 8. Share Extra Atrenght

> 9. Black Current Jelly

> 10. Royal Gulaman & Decart Oranges

> 11. Valvis Gelatin

> 12. Sarung Kapsul Ubat

> 13. Ais Krim dalam bekas plastik

> 14. Gula-gula Fruities

> 15 Cake Mets Vilber Punch

> 16 Coklat Cake

> 17 Tepung Kastard Lady's Choice

> 18 Semua jenis Jelly

> 19 Semua jenis gincu bibir

> 20 Keseluruhan Jenis Sheisedo

> 21 Lady's Choice Jelly

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI ALKOHOL UNSUR-UNSURNYA

> 1 BARANGAN AVON KESELURUHANNYA

> 2 PEWANGI KETIAK TERUTAMA JENAMA VITALIS & CONCORD

> 3 MINYAK RAMBUT BRYLCREAM ( HIJAU )

> 4 RACUN SERANGGA JENIS SPRAY SEPERTI SHELTOX, BAYGON & MORTIN

> 5 SELURUH UBAT BATUK JENIS SIRAP

> 6 KESELURUHAN BALL PEN DAKWAT KERING

> 7 TONIK BAYI GRAPE WATER, TONIK WATERBERRY COMPOUND

Kami dalam keresahan memohon ampun dan maaf terlewat memberutahu perkara di atas. Pastikan Pakaian anda tidak terkena bahan-bahan diatas terutama pakaian sembahyang.

TOLONG CETAK DAN EDARKAN RISALAH INI KPD SEMUA SAUDARA ISLAM KITA.

Confirm - Pringles Potato Chips - tidak HALAL !!

AMARAN OLEH KERAJAAN M'SIA BERHATI-HATI SEBELUM MAKAN!

Ref. Message: Pringles Potato Chips

Looks like you have to find another alternative to munch.

Just to let you and gang know......... I have checked.. It's true that the chips contain Emulsifier.

Dr Safurah Hj Jaafar ;

Principal Assistant Director;

Ministry of Health , Malaysia ;

Tel: 03-2540088.

[kelakar ker?] AKTA 15

9:44 PM Posted In Edit This 1 Comment »
2 Sept 2011

Mendungnya cuaca, Nyamannya rasa, Tenangnya hati walaupun penat mengemas rumah nenek yang semakin uzur. (((semoga dipanjangkan lagi umurnya, INSYALLAH~~~~))) HarapanKu agar NENEKku sempat melihat cucunya yang ntah pe2 ni KAHWIN sebelum apa-apa berlaku. (IMPIAN & CITA-CITA)

romantic-couple.jpg (420×285)
Tetiba teringat sebuah cerita yang melibatkan pasangan kekasih yang berlainan PLANETnya berdasarkan AKTA 15.

Sepasang kekasih yang berkerja di sebuah COMPANY dot.dot.dot. ditugaskan berkerja di department yang sama... Hamdan dan Rosni selalu bersama walau kemana jua. Suatu malam ketika mereka berdua keluar berdating~~~

Hamdan : "Kita nak pergi mana ek malam ni?"

Rosni : "Tak kisah la.....mana-mana pun boleh"

Hamdan : "Apa kata kalau kita ke pantai....?"

Rosni : "Saya ikut awak jer, lagipun saya dah lama xpergi ke pantai"

Apabila sampai dipantai tetiba plak hujan dan mereka berdua tidak keluar dari kereta.. Mereka hanya berehat sambil berbual-bual dalam kereta... Mulanya berbual biasa lama-kelamaan, Hamdan meletakkan tangannya di paha Rosni...tetapi Rosni tidak membantah pun...

Beberapa minit kemudian...Hamdan menggerakkan tangannya beberapa inci ke atas... Rosni masih lagi tidak membantah...hinggalah akhirnya ketikan Hamdan menggerakkan tangannya beberapa inci lagi.....

Tetiba Rosni berkata dengan sopan, "Abang Hamdan... ingatlah pada AKTA 15 dalam perlembagaan pekerja....

Setelah mendengar teguran daripada Rosni...Hamdan terus menarik terus menarik tangannya menjauhi Rosni...Walaupun sebenarnya dia tidak berapa ingat isi kandungan perlembagaan AKTA 15 itu.

Hamdan : "Maafkan saya.."

Rosni : "Tak apa"

Lalu mereka terus pulang....

(Di rumah) Hamdan terus masuk ke bilik dan membuka buku perlembagaan COMPANYnya itu dan mencari AKTA 15... Lalu dia membaca kandungannya yang bertulis begini :

"Teruskan Usahamu.....Jangan Lakukan Separuh Jalan"

Hamdan : Cissssss......... (dalam hati)

kuang3......

Falsafah~~~motivasi~~~madah~~~hadis~~~

6:33 PM Posted In Edit This 0 Comments »



KUBUR Stiap Hari Menyeru Mnusia Sbanyak (5) Kali

1. Aku rumah yang tpencil,maka kamu akan snang dengan slalu mbaca Al-Quran.
2. Aku rumah yang gelap,maka terangilah aku dengan selalu solat malam.
3. Aku rumah pnuh dgn tanah dan debu,bwalah amal soleh yang menjadi hamparan.
...4. Aku rumah ular bbisa,maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
5. Aku rumah ptanyaan Munkar & Nakir,maka bnyaklah bacaan
"Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah", supaya kamu dpat jawapan kepadanya.

jika semua harta adalah racun maka zakatlah penawarnya,
jika seluruh umur adalah dosa maka taqwa dan taubatlah ubatnya,
jika seluruh bulan adalah noda maka RAMADHAN lah pemutihnya...

Kehidupan ini tidak memungkinkan kita boleh menggapai semua benda yang dirancang dan dihajati tetapi lumrah hidup ianya berkisar bagaimana kita menerimapakai sesuatu cara untuk mengatasi sebuah kegagalan yang muncul, dan gagal muncul dalam hidup ini untuk kita memperbaiki perjalanan pada kemudian harinya. alangkah indahnya jika semua faham tentangnya.


Orang Yang Tidak Melakukan Solat:

Subuh : Dijauhkan cahaya muka yang bersinar
Zuhor : Tidak diberikan berkah dalam rezekinya
Asar : Dijauhkan dari kesihatan/kekuatan
Maghrib : Tidak diberi santunan oleh anak-anaknya.
Isyak : Dijauhkan kedamaian dalam tidurnya

Ada 4 di pandang sebagai ibu ", iaitu :

1. Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN.
2. Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA.
3. Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA.
4. Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR

Lima Jenis Racun dan Lima Penawarnya

1. Dunia itu racun,zuhud itu ubatnya.
2. Harta itu racun,zakat itu ubatnya.
3. Perkataan yang sia-sia itu racun,zikir itu ubatnya.
4. Seluruh umur itu racun,taat itu ubatnya.
5. Seluruh tahun itu racun,Ramadhan itu ubatnya

hidup berdendam umpama hajat yang tidak sampai. sentiasa cuba mencari kesalahan orang yang didendami dan menunggu masa orang didendami jatuh tersungkur supaya hati berasa puas. ini bukanlah perbuatan yang sepatutnya untuk kita maju kehadapan. diri akan sentiasa merasa ketinggalan.

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:

"Tiga perkara yang boleh mengeratkan persahabatan dengan saudaramu
iaitu memberi salam apabila bertemu dengannya dan menyediakan tempat
duduknya dalam sesuatu majlis serta panggilah ia dengan nama yang
...paling disenanginya. "

Riwayat Al-Tabrani

* Allah telah menyembunyikan redha-Nya dalam taat.
* Allah telah menyembunyikan murka-Nya di dalam maksiat.
* Allah telah menyembunyikan nama-Nya yang Maha Agung di dalam Al-Quran.
* Allah telah menyembunyikan Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan.
* Allah telah menyembunyikan solat yang paling utama di dalam solat
...(yang lima waktu).
* Allah telah menyembunyikan (tarikh terjadinya) hari kiamat didalam
semua hari.
Semoga kita mendapat berkat daripada ilmu ini. Wallahualam

NeW EnViroNmEnt (SMK Seri Aman) Part 2

12:12 AM Posted In Edit This 2 Comments »

Jika sebelum ini selalu berfikir "kenapa nak jadi guru, xbez pun~~:: susah la jadi guru, lagipun mana pandai mengajar :: dah la pelajar2 ni mcm2 perangai, buat sakit kepala jer :: guru..guru..guru..guru.." <span class=

Rupanya apa yang bermain di fikiran itu ternyata meleset sama sekali. Kini baru ku merasai betapa bez & seronok serta ENJOYnya menjadi seorang pendidik (walaupun kadang2 TENSION melayan kerenah mereka tetapi aku XKISAH pun), bahkan merasa gembira dengan telatah-telatah student. Ilmu diberi, senyuman yang menawan kalbu dibalas oleh student2 menyebabkan hati ini berasa tenang dan senang hati terutama bila menjawab khalimah suci (salam) daripada pelajar setiap kali berjumpa. <span class=


Kelas 5is1, 5is2, 5is3, 5is4, 5is5, 4ik1 dan 4ik5.

Kelas2 yang telah dipertanggungjawabkan untuk mengajar dan melayan kerenah2 diorang ni.

Kelas mana yang paling BEZ..!!??? (student selalu tanye???)

Hm~~~soalan cepu mas????

Apapun sebagai pendidik mana boleh mendikriminasikan mana2 kelas dan pelajar2kan???hm... <span class=

Apapun yang paling bez, layanan serta sambutan daripada guru-guru di SMK S.Aman adalah yang terbaik. Mereka semua mesra alam & senang untuk diajak bersembang. Terutama pada Cg Azman, Cg Rahim, Cg Su Azmi, Kak Nik, Kak Za, Kak Yah, Kak La, AbG Wae, AbG Loh & Kak Rohani serta Guru2 lain.

Continue~~~

NeW EnViroNmEnt (SMK Seri Aman)

4:16 PM Posted In Edit This 0 Comments »
14/4/2011, 11.30 am, Open University (HQ)
Kringggggggggggggggggg............................. (telefon berbunyi), dengan malasnya mengangkat telefon (helloooo...as-salam). Rupanya ada berita baik, panggilan dari PPD P.Puteh memberi tawaran untuk mengajar subjek KIMIA dan SAINS di SMKS Aman (urgent). MySpace Kimia......!!!??? Alaaa, susahnya, cmne nk mengajar...nk terima ke x ni? Dengan hati terbuka tanpa fikir panjang dengan slumber jer TOLAK tawaran tu dengan alasan "minggu depan saya bagi jawapan,xsure lg boleh terima ke x". Bila fikir balik menyesal pula coz tolak tawaran tu, xper la, nak buat macam mana dah xde JODOH. MySpace

19/4/2011, 11.00 am, Open University (HQ)

Kringggggggggggggggggg.............................(panggilan dari PPD) Alhamdulillah, tidak disangka rupanya masih ada CHANCE rupanya (berapa kali "rupanya" daa). Tanpa segan silu dengan slumber badaknya menerima tawaran untuk mengajar. Jeng3...masa untuk untuk beli tiket balik kampung (P.Puteh). MySpace Errrrr.. duit cukup ke x ni...???
21/4/2011, 7.30 am, SMK Seri Aman

Pertama kali masuk sekolah tu, lawanya.... tapi di hati (Nervous, gementar, takut2 berani jer). MySpace Yer la pertama kali nak mengajar anak orang (mcm mana la perangai ank orang ni yer),tapi dah tekad di dalam hati, apa nak jadi, jadi la... maka bermula la espisod sebagai Guru KGSK.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MySpace Berhadapan dengan student2 yang bermacam-macam ragam seperti MySpace ,ish2...masalah problem.... tido dalam kelas MySpace(slumber jer) , bergurau dalam kelas MySpace (selalu) , menangis pun ada MySpace (kadang-kadang berlaku) , rosakkan harta sekolah MySpace (jarang berlaku). bising??? of course la MySpace , bercinta dalam kelas? MySpace (wajid..) Apapun, mereka semua tetap student saya & terhibur dengan telatah diorang MySpace. CONTINUE...

SingGAH kembali!!!!!!!!! sempena Aidifitri

10:02 PM Edit This 1 Comment »
Selepas 7 bulan menyepi tanpa writing.. entah kenapa hari ini teringin untuk menyatakan sesuatu.. sesuatu yang janggal untuk dimulai selepas sekian lama tidak POST ape2... sempena bulan puasa yang semakin meninggal kan kita semua bagi yng muslim, teringin jugak untuk POst something walaupun xbrape menarik.. tut3..tanpa kita sedari, tggal 4 hari lagi berpuasa then RAYA.. entah kenapa bila dah makin berumur, suasana kemeriahan hari raya dalam diri turut berkurang.. if time kecil2 dahulu kala.. bila nk raya jer, hati xsabar2 untuk menggu hari tersebut... BeSt nye sambut raya time kecik2.. hm...

Jadi para pembaca sekalian nk ucap kan SeLamAt BeRpuAsa dan SaLam AidIlFitri yang akan tiba xLama lagi.. SelAmat tau, kan tiba2 ada jugak yg smbut xberapa nk selamat, MERCUN punya pasal...(◕‿-)


Selepas grad bulan 8 hari tu.. skang tiba la plak suasana bekerja.. tapi still mencari kerja yang lebih sesuai.. kerja yang macam mane tu?? soalan cepu mas????hehe i think setakat ini dlu la writing.. tadi bnyak idea nk tulis, tut2 je hilang..hampeh tol..
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin